Moje ulubione Spaghetti Bolognese

czwartek, 5 marca 2015
 Kocham makarony. Mogłabym jeść je codziennie z różnymi sosami. Nigdy mi się nie znudzą ale patrząc na ich kaloryczność nie pozwalam sobie na nie za często. Dziś przenoszę  się myślami  do włoskiego miasteczka w uliczkę pełną starych, pięknych kamienic do małej restauracji podającej moje ulubione spaghetti bolognese- doprawione dokładnie tak jak sobie wymarzyłam i podane przy metalowym stoliku w stylu vintage  w ogródku pełnym drzewek pomarańczowych. Taki obraz mam właśnie przed oczami gotując i jedząc ten makaron. Może nie jest on w pełni włoski ale mi ten przepis kojarzy się własnie z domowym makaronem Włoszki,  z pomidorami, bazylią -wzbogacony o niecodzienne w prawdziwym bolognese pieczarki i paprykę. Zapraszam do mojej pomidorowej krainy drzewek pomarańczowych ;) :

SPAGHETTI BOLOGNESE 



Składniki( 4 porcje):


Makro: B 39 W 66 T 13

Kcal na porcje: 546
  • 350 g makaronu typu spaghetti ( najlepiej Pełne Ziarno)
  • 500 g mielonego mięsa z indyka
  • puszka pomidorów krojonych
  • mała papryka czerwona
  • 2 średnie cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 7-10 pieczarek
  • łyżeczka oregano
  • łyżeczka bazylii
  • płaska łyżeczka słodkiej papryki
  • szczypta cynamonu ( ok. 1/3 łyzeczki)
  • sól , pieprz
  • czosnek w proszku ( ok. łyżeczka)
  • opcjonalnie : 2 łyżki tartego parmezanu







   Nastawić duży garnek z osoloną wodą. Ugotować makaron we wrzącej wodzie według przepisu na opakowaniu. Paprykę pokroić w niedużą kostkę , pieczarki zetrzeć na tarce na plasterki , cebule obrać i pokroić w kosteczkę ( lub tak jak ja wsadzić do pojemnika blendera  z nożykiem nacisnać przycisk kilka sekund i gotowe ;) )  Rozgrzać tłuszcz( u mnie cooking spray 0kcal ) w  głębokim garnku z grubym dnem. Wrzucić paprykę podsmażyć ją ok 2 minuty na średnim ogniu i dorzucić mielone mięso. Smażyć razem mieszając ok 3-4 minuty na mocniejszym ogniu i dorzucić cebulę.Doprawić łyżeczką oregano , bazylii ,słodkiej papryki ,  szczyptą cynamonu, czosnkiem w proszku  i pieprzem. Kiedy cebula delikatnie się zeszkli wrzucić przeciśnięty przez praskę czosnek i wymieszać ,wrzucić poszatkowane pieczarki i posolić całość aby puściły wodę. Jeśli woda słabo odparowuje podkrecić lekko ogień. Kiedy pieczarki są już miękkie i podsmażone wlewamy pomidory z puszki. Do pomidorów można dodać łyżeczkę cukru, aby podkreślić ich smak.Wszystko mieszamy i podgrzewamy razem jeszcze około 4-5 minut. Doprawiamy do smaku solą pieprzem ew. jeszcze oregano lub bazylią i czosnkiem w proszku . Dodajemy opcjonalnie łyżkę parmezanu. Do garnka z sosem wrzucamy makaron i wszystko razem meiszamy. Podawać najlepiej od razu. Można posypać pokrojoną natką pietruszki i parmezanem jeśli nie boimy się dodatkowych kalorii. Życzę wam smacznej makaronowej uczty ;)


4 komentarze

  1. smacznie wygląda, te cynamon mnie zastanawia, jutro próbuje spaghetti według Twojego przepisu :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie ;) daj koniecznie znać co powiedziały Twoje kubki smakowe ;D

      Usuń
  2. Makarony to coś cudownego! Na wszelkie sposoby!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo, bardzo lubię ;)

    OdpowiedzUsuń




SZABLON BY: Panna Vejjs.