Śniadaniowa środa #3

środa, 22 kwietnia 2015

   Mam dziś dla was kolejną porcję pomysłów na pyszne i w miarę szybkie śniadanko - tym razem możecie z pewnością zabrać je ze sobą do pracy, bo akurat te dania nadają się do bezproblemowego transportu. Postanowiłam trochę poszaleć z zieleninką, w końcu wiosnę mamy już w pełni i nachodzi mnie ostatnio na dużo lżejsze posiłki i z większą ilością warzyw i owoców. Dzisiejsze dania są naprawdę łatwe i szybkie, więc zachęcam was do przygotowania ich nawet zaraz przed pracą. Ja zawsze mam problem ze zdążeniem na czas, dlatego w dniu pracującym moje śniadanie to najczęsciej musli zalane mlekiem i jedzone w biegu - tym razem przy dostępności tortilli albo nawet zrobionej wieczorem - może czasem zastąpię nią płatki .



Wrapy śniadaniowe





  • 2 tortille 
  • łosoś wędzony w plastrach ok. 80g
  • serek biały ( ja dałam paprykowy)
  • rukola
  • ogórek 
  • zielona cebulka

  Na rozłożonej tortilli rozsmarować ok. 1,5 łyżki serka białego, rozłożyć łososia rozrywając na kawałeczki, całość posypać rukolą , ogórkiem pokrojonym w paseczki i zieloną cebulką. Tortille mocno zawinąć i przeciąć na pół. Smacznego ;)

Muffinki jajeczne 



  • 3 średnie jajka
  • 2 plastry szynki
  • 5-6 pieczarek
  • ok 50 g sera żółtego( u mnie piórko 3% tł.)
  • połówka małej cebuli
  • szczypiorek drobno pokrojony
  • 2 plastry pomidora
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • sól, pieprz
 Cebulę i szynkę kroimy w drobną kostkę, pieczarki kroimy lub ścieramy na tarce w dosc cienkie plastry. Podsmażamy cebulę z szynką na odrobinie masła po chwili dodajemy pieczarki, które solimy aby puściły wodę. Do wszystkiego dodajemy odrobinę pieprzu do smaku i podsmażamy razem aż woda odparuje. Do miski wbijamy jajka, dodajemy starty na tarce ser, pokrojonego w kostkę pomidora i szczypiorek ( zostawić odrobinę sera na wierzch). Kiedy pieczarki, cebula i szynka trochę ostygną wrzucamy do miski , dodajemy pół łyżeczki słodkiej papryki i wszystko razem mieszamy. Przygotowujemy formę do muffinek - smarujemy masłem ( najlepszym wyjściem będą silikonowe foremki- nie potrzebujemy smarować ich tłuszczem ). Nakładamy masę do foremek posypujemy pozostałym serem żółtym i wsadzamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok.15 minut. 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz




SZABLON BY: Panna Vejjs.